piątek, 18 stycznia 2013

Pachnący koszyczek

Czasem brak pomysłu na podarunki. Przypomniałam sobie ostatnio, że jeszcze w szkole podstawowej robiliśmy takie pachnące bukieciki. Poniżej przedstawiam pomysł, który może byc wykorzystywany na różne okazje: Dzień Babci, Dzień Matki i inne.


Potrzebne materiały: mydło (najlepiej Luksja, bo ma intensywny zapach), szpilki - około 50 sztuk, wstążka w odpowiednim kolorze, drucik na rączkę, sizal, kwiatek z papieru lub sztuczny. I przystępujemy do pracy.



W mydło wbijamy szpilki od góry i od dołu, robiąc niewielkie odstępy między nimi. Szpilki mają byc wbite mniej więcej po środku powierzchni. 

Następnie koniec wstążki zabezpieczamy wbijając go szpilką w mydło i owijamy mydło góra-dół na przemian, aż do ostatniej wolnej szpilki. Koniec również zabezpieczamy.


Wystające końce szpilek owijamy naprzemiennie wstążką dwa razy, pamiętając o zabezpieczeniu końców.
Na wierzchniej stronie robimy dodatkowo kokardkę z tasiemki. Tasiemka może byc wcześniej odpowiednio długa lub kokardkę robimy z osobnego kawałka.
Teraz przystępujemy do ozdabiania. Ja wykorzystałam tutaj trochę sizalu i papierowy kwiatek. Za rączkę posłużyła mi drewniana ozdoba z bukietu. Można dac drucik, który wbijamy w mydło oraz sztuczne kwiatki. Bukiecik będzie pachniał tak samo. Do prezenciku można także dołączyc bilecik i gotowe. 




Mam nadzieje, że pomysł się podoba.  :) Życzę miłej pracy :)

1 komentarz:

  1. Witam ;)
    Dziękuję za kursik ;)
    Zainspirował mnie ;)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)***

    OdpowiedzUsuń