piątek, 11 kwietnia 2014

Przebiśniegi z papieru

Obiecany dawno kurs zrobienia przebiśniegów w końcu udało mi się zamieścić. Ostatnio nie dysponuję zbyt dużym zapasem czasu ale jakoś przy oglądaniu filmu wykonałam parę kwiatków przebiśniegów. Oto co mi wyszło...

Z kawałków białej krepiny (najlepiej) lub bibuły wycinamy prostokąty 2x3 cm i zwijamy z nich rurki. To będą środki kwiatków.

Z kolejnych kawałków wycinamy prostokąty 3x4 cm i wycinamy z nich płatki wg wzoru poniżej.


Na każdy środek zużywamy dwa wycięte płatki. Środek kleimy i owijamy płatkiem dookoła. Formujemy kwiat przebiśniegu. 


Kawałki zielonej krepiny zwijamy w rulony jako łodygi. Końcówkę łodygi rozchylamy i wkładamy w nią tył kwiatu posmarowaną klejem.



W ten sposób robimy kolejne kwiaty. Można użyć drucików, żeby to było sztywniejsze. Starą doniczkę wypychamy gazetami, watą lub innym materiałem, umieszczamy w nim kwiaty i liście w ciemniejszym kolorze. Ozdabiamy doniczkę według uznania.


Zdjęcie końcowe i pomysł pochodzi z gazety "Mały artysta". Niestety nie mam już czasu, żeby zrobić własną doniczkę z przebiśniegami, a szkoda. 
Wykorzystujcie pomysł i życzę owocnej pracy. Wracam do podziękowań,które muszę do poniedziałku skończyć. Pozdrawiam:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz