wtorek, 16 kwietnia 2013

Motyle i ważki z resztek

Do czego możemy jeszcze wykorzystac resztki po bukietach? Ostatnio wpadłam na pomysł, że można zrobic z tego fajne owady, motyle i ważki zwłaszcza. Wyciągając z pudełka siatki i inne materiały natknęłam się na rożki po bukietach z Komunii od mojej córki, które idealnie nadają się na tułowie owadów. Takie motylki bardzo ładnie ozdobią pokój dziecka, świetlicę szkolną czy bibliotekę. Robi się je bardzo szybko i bardzo łatwo. Poniżej kursik, a jak się spodoba, to proszę o komentarze.

Potrzebujemy materiały, które zostały nam z kwiatków i bukietów: rożki - tuby po bukietach, siatki, rafia, folie (celofany) - na zdjęciu jest w żółte kropki, kolorowa flizelina - na zdjęciu jest żółta oraz różne kolorowe patyki zwinięte w koła lub półokrągłe. Ponad to: druciki kreatywne (włochate), nici, koraliki.



 Na początku robimy skrzydła ze zwiniętych patyczków. Ja nazywam to patyczkami, bo nie wiem jak się one fachowo nazywają. Patyczki te wiążemy nicią na obu ich końcach. Powstaje nam duża łezka.

 Następnie wokoło patyczka owijamy siatkę, flizeliną lub inny materiał i zszywamy zszywaczem. Resztki wystające obcinamy. Siatka nie jest wdzięcznym materiałem do takiej pracy - trzeba ją sobie dobrze rozplanowac.  I podobnie postępujemy z drugim skrzydełkiem. Na koniec zszywamy je ze sobą. Skrzydła można dodatkowo ozdobic według uznania i potrzeby koralikami.
Skrzydła możemy zrobic w inny sposób o wiele prostszy.  Z kawałka celofanu czy fizeliny wycinamy odpowiedni prostokąt. Krótsze końce ścinamy na okrągło lub do szpica. Zwijamy w harmonijkę dłuższe brzegi i skrzydło gotowe. 



Przytwierdzamy skrzydła do tułowia czyli naszego rożka za pomocą tasiemek, rafii lub nici.  

Czas na głowę. Zwijamy kulkę z ręczników papierowych i owijamy ją materiałem najlepiej przezroczystym i błyszczącym. Do głowy przytwierdzamy czółka z drucików kreatywnych. Oczy możemy nakleic gotowe lub wykonac samemu z kulek z folii aluminiowej. Głowę wkładamy do rożka, przywiązujemy. Jeśli jest dużo zapasu materiału to powinno wystarczyc i głowa nie powinna wypaśc.
Poniżej gotowe owady. Ładnie zdobią moje miejsce pracy. 





Proszę o komentarze i zapraszam do siebie :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz