wtorek, 12 lutego 2013

Serce z materiału

Walentynki tuz tuż. Przedstawiam zatem krótki kurs zrobienia serca z kieszonką na mały prezencik.
Potrzebujemy materiał - ja użyłam dwóch kolorów, wstążkę, nici, guzik, tasiemkę, szpilki, maszynę do szycia (chyba że szyjemy ręcznie).

Najpierw należy wyciąć szablon serca z kartki, a następnie odrysować go na materiale. Materiał najlepiej złożyć na pół. Ja szablon zabezpieczam szpilkami. Wycinam z zapasem na szwy około 6 mm.

Otrzymujemy 2 serca.




Następnie szablon z papieru składam mniej więcej w połowie i te połówkę znów odrysowuję na materiale tym razem innego koloru. Wycinam z zapasem na szwy około 6 mm.




Do wyciętej wcześniej połówki serca przyszywam ozdobną białą tasiemkę.


Następnie zszywam ze sobą wycięte 3 części kolejno: prawa strona jednej części serca, część z wszytą tasiemką i lewą stronę drugiej części serca. 
Zabezpieczam szpilkami i zszywam maszyną pamiętając o tym, że trzeba zostawić około 3 cm otwór na późniejsze wypchanie.

Tak powinny wyglądać 3 warstwy w środku

Po zszyciu powinna utworzyć się kieszonka w części z tasiemką.

Następnie wypychamy serduszko ścinkami. Ja wypchałam je również ziarnami kardamonu, który ma bardzo intensywny zapach. Można wsypać lawendę lub inne ziarna. 

Zostawiony 3 cm otwór zszywamy, potem przyszywamy kawałek tasiemki i guzik dla ozdoby i nasze serduszko gotowe.


A do kieszonki można włożyć ukochanemu jakiś mały drobiazg :) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz