piątek, 1 lutego 2013

Tła do kartek

Jak zrobić nietypowe tło?
Przedstawiam prosty i szybki sposób na wykonanie własnego tła czy bazy do kartek. Nie musimy kupować wtedy papieru do scrapbookingu.

Potrzebujemy: serwetki, folię w rolce spożywczą, żelazko, blok techniczny A3 lub brystol. Może być zwykły blok rysunkowy, ale wtedy tło będzie miękkie. 


Serwetki rozdzielamy na 3 warstwy. My potrzebujemy tę z nadrukiem.




Rozgrzewamy żelazko. Na desce kładziemy blok techniczny...


...na nim rozkładamy folię z zapasami na brzegach. Może zdarzyć się, że braknie nam folii na całą kartkę. Wtedy możemy dociąć brakujący kawałek i podłożyć.


Na folię kładziemy naszą 3 warstwę serwetki równo z brzegiem bloku. I prasujemy. Folia musi wystawać trochę poza blok i serwetkę, bo kurczy się podczas prasowania. Czyli warstwy powinny być w kolejności od deski: 1. blok, 2. folia, 3. serwetka.


Prasujemy i tło gotowe :)


A to różne tła.





Teraz możemy wyciąć te elementy, które nas interesują lub wykorzystać cały kawałek naszego tła. Dlatego lepiej, gdy nasz blok jest techniczny.


Ja wycięłam kawałek potrzebny do etykiety.


A tu wycięłam całą postać króliczka i osobno nakleję go na kartkę


A oto przykłady zaproszeń z wykorzystaniem elementów tła. Mam nadzieję, że pomysł się podoba, a poznałam go na zebraniu w Domu Kultury.
Życzę przyjemnej pracy.




1 komentarz:

  1. Świetny pomysł Pani Agnieszko z tym blogiem! Dzielenie się pasją z innymi :) Naprawdę cudnie!
    Będę częstym gościem.
    Pozdrawiam ciepło!
    ~córka pani Danusi :)

    OdpowiedzUsuń